Uppdatering





Vi har haft fullt upp kan man säg. Majssäsongen har både börjat och slutat och Gibson har dragit sitt strå till stacken som både kvalitetskontrollant och majsvakt på turnen.

Gibson har vaktat majslasset under marknaderna i både Västerås och Torsby. Han vaktar med bravur och har stenkoll på läget. Känns tryggt och skönt.

Vi har även hunnit med ett antal besök på agilitybanan och detta med resultat!! På lördag ska vi göra inträdesprov inför agilitykurs nu i höst. Ska bli spännande men jag tro inte att provet ska vara några problem. Går ut på att visa samarbete mellan hund och förare. Hade vi inte haft något bra sådant så tror jag att vi hade märkt det under vår freestyleträning. 



Annars så lever vi loppan och tränar massor. Vi har fått hem det nya fina utställningskopplet som jag så länge tittat på. Nu tränar vi för fullt för att bli riktigt duktiga på att gå i ringen. I veckan har vi tränat extra på att sträcka upp huvudet och visa sig från sin alldra bästa sida. Och oj vad han sträcker på sig! Riktigt fint. Så nu väntar vi bara på att det ska komma någon passande utställning på lagom avstånd. Vet inte om jag är sugen på att åka till Stockholm.. Tror att vi ska åka till Svenljunga på en liten inofficiell bara för att se om träningen gett resultat.

Nä nu ska vi ut och leka!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0