Kritik från Tvååkersutställningen

Kollade igenom Gibsons pärm igår innan jag somnade. Läste alla kritiklappar han fått och känner mig såå stolt. Det står så bra saker och tydligen så är han en fin hund, men vad vet jag. Jag som bara skulle ha en sällskapshund, glider in på utställing på värsta räkmackan och det går jättebra.

Och när HUndsport dimper ner i brevlådan, ja då är det jag som kollar ringrapporterna och tittar noga på vilka hundar som vann och om det är några jag känner igen. Jag är så fashinerad av personer som har hundar som verkligen kräver mycket "arbete" innan själva utställningen. För min del så gäller det att bada och se över om pälsen vid tassarna behöver klippas..men jag beundrar dem som lägger flera timmar i flera dagar och månader för att planera och spara päls inför en eventuell finklippning. Dock så beundrar jag mer dem hundar som helt utan problem (vad jag vet) bara ligger där och myser medans matte eller husse fixar. Själv har man ju en tuff kille som inte riktigt har fastnat för det där med grooming... den som gör det bäst i vårt hem är otippat nog husse!





Det var kritiken från Tvååker ja,
Juniorklass
Lördagen. Mycket god typ och helheltsintryck
Ngt. hög i benen för dagen. Utmärkt huvud, Bra ögonfärg, Bra pigment, God resning,
Bra rygg, Aningen lång i länden, Bra kropp, Utmärkta ben och tassar, Välvinklad, 
Går bra, Bra päls, Visar sig bra!   Per Svarstad  kv1 HP kk2

Juniorklass
Söndag. Mycket god typ och helhelsintryck
God huvudform, Utmärkt uttryck, har något luftigt uttryck, Behöver utvecklas i bröstpartiet, kunde ha ngt bättre vinklar. Tillfredställande rörelser. Ännu ej färdig i pälsen  Kurt Nilsson  Kv1 kk2

Tänk så olika det kan vara beroende på dag. Och domaren på söndagen var extra petig för att döma juniorer i mina ögon. Den hund som på lördagen fick Ck fick Hp på sööndagen osv. Han sänkte hela ligan ett snäpp. Och är det så konstigt att pälsen inte är klar på en puli när den är 15 månader...det tar liksom 4 år att få den hellång.. Men men Gibson skötte sig utmärkt vilket också visade sig på lördagens kritiklapp!! visar sig bra!! Det tar vi med oss till nästa gång!  

Nä nu ska vi ut i busvädret, det blåser som attan här men skam den som ger sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0