Tacksam hund att träna

                                              Vi har bara känt varandra i en vecka när denna bild är tagen. Kärleken är ett faktum!

Kärlek vid första ögonkastet...
Så var det och det håller än. Bilden är tagen en vecka efter att jag hämtade lille Gibson i skåne. Det kändes redan från början att vi skulle ha ett bra samarbete.

Och jag kan säg att det är väldigt tacksamt att jobba med en hund som vill samarbeta. vi träbnade lite på vårt freestyleprogram både igår och imorse. Passade på när husse körde lass i gräshackningen. Vi liftade upp på de nyskördade åkrarna och tränade. Bra med störningsljud! Det märksa tt han får använda sitt huvud väldigt mycket för han blir väldigt trött. Vi missade liften hem igen och fick ta en liten promenad hem. Sen var dt en slagen hjälte som sov på balkongen.

I morse var vi och sprang på åkrarna igen och idag var det ju ännu roligare eftersom "Klister" hade varit där och kört med gösseltunnan. Jaja man får skylla sig själv men det var redan försent när jag kom på att iden inte var särskilt bright. Så min vita fina utställningshund återgick till att vara en skitig och koskitsluktande lantishund. Men om man nu bor som vi gör så är det helt normalt. Tror tyvärr inte att alla hundar har den möjligheten att springa fritt på gösslade åkrar, eller daglig promenad på stranden och sen inte ett badkar där man får grooming till max. Men sen är det ju inte alla hundar som gillar sånt heller.

Nä nu kommer jag vara en tråkig matte som bara ska skriva B-uppsats och då är det tur att man har en puli som anpassar sig efter vad som erbjuds. Skönt att han inte behöver 4 timmars aktiv träning om dagen..

/vi bor på landet


Kommentarer
Postat av: Gilena

Åh Sara! Så fin bild på er två blondisar!

Gilena a.k.a. Helena

2009-06-03 @ 18:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0