Agility igen


                                 

Idag har vi varit på agilitybanan igen. Andra gången och dagens projekt var tunnel!

Gibson fick en tunnel när han var liten valp och det var inga problem att få honom att springa igenom..men efter en viss fotbollsincident där bollen träffade tunneln när Gibson var mitt i så har vi haft vissa problem. Dock så har han fått en ny och lite större tunnel med släp nu och den funkar faktiskt.


Förra gången vi var på banan så ville han inte gå mer än ett steg in i tunneln..men idag efter mycket positiv träning och många bitar med blodkorv och en överlycklig matte så var det jätteroligt att springa genom tunnlarna!! Vi började med att korta upp släpet till den ena tunneln och börja från fel håll. Tänkte att om vi börjar med den läskiga sidan så blir det ju lättare när man väl ska ut. Och min taktik funkade! Givetvis så har vi inte klarat av hela släpet än men jag är nöjd med att jag lyckades få Gibson att springa fram och tillbaka om och om igen i den 8(!) meter långa tunneln!





Balanshinder funkar också riktigt bra och han springer gärna upp och ner. Sen verkar det vara roligt att stanna högt upp på den A formade balansbanan. Då ser man långt och vinden tar tag i pälsen..en riktig livsnjutare.




Vi hade bokat banan i en timme idag och det var lagom till att ställa i ordning allt och gå några varv och intensivträna tunnel. Får se vad vi ska intensivträna nästa gång..tror att jag väntar lite med gungbränan, vill inte förstöra säkerheten som han har i balanshindren. Och nästa gång då ska ju kusin Selma följa med..hon är ju snabb som en vessla så vi får väl se vad hon kan göra på sin första runda.


/Still got the blues..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0